Nöjdaste kunderna väljer Frölunda Torg

Storgöteborgs nöjdaste kunder handlar på Frölunda Torg! Det framkommer i undersökningen ”Svenskarnas favoritcentrum 2016”, utförd av Evimetrics. Det är bland annat för det enormt starka butiksutbudet som göteborgarna utnämner Frölunda Torg till sin vinnare.

Med sina sammanlagt 200 välkända varumärkesaffärer, marknadsledande kedjor och små specialbutiker samlade under ett tak tar Frölunda Torg årligen emot tolv miljoner shoppingkunder. Årets köpcentrumundersökning visade alltså att ”Torget” anses ha Storgöteborgs bästa utbud.

– Att få denna utmärkelse av våra egna kunder är det bästa kvittot vi kunde få på att vi tänker rätt när vi arbetar med vårt utbud, säger Frölunda Torgs centrumchef David Schongin. Det gäller att hålla en lagom förnyelsetakt för att vi hela tiden ska uppfattas ha ett bra butikserbjudande så att vi erbjuder ett Frölunda Torg utifrån våra kunders önskemål, berättar David vidare.

– All framgångsrik handel börjar med att attrahera konsumenterna, och de centrum som lyckas med det får nöjdast kunder, säger Alf Brydolf-Berg, VD för Evimetrix som genomfört undersökningen. Genom att analysera vad som skapar kundnöjdhet och sedan arbeta hårt med att bli bra på de delarna av shoppingupplevelsen, kan alla centrum stärka sin position och därmed sin framgång, fortsätter han.

Medan Frölunda Torg utsågs till bästa centrum i Storgöteborg, hamnade Nordiska Kompaniet (NK) på andraplats och Stenungstorg Köpcentrum på tredje.

Totalt i undersökningen ingår drygt 300 köpcentrum, gallerior och handelsplatser spridda över hela landet. Nöjdast kunder i Sverige har Väla Centrum, utanför Helsingborg. Såväl Frölunda Torg som Väla Centrum ägs, förvaltas och utvecklas av Skandia Fastigheter. Nästan 7 000 konsumenter har delat ut ungefär 45 000 omdömen. För ytterligare information om undersökningen, gå till www.evimetrix.se.