Vi är nominerad i NCSC Awards

Det är med glädje och stolthet vi nu kan meddela att Frölunda Torg är nominerad i två kategorier i den prestigefyllda tävlingen NCSC Awards (Nordic Council Of Shopping Centers)! Juryn uppmärksammar föregående års julkampanj ”Alonnika flyttar in” samt projektet CentrumAkademin. Tävlingen avgörs i Stockholm den 23/10.

 

Best Marketing Campaign 2018 – Alonnika flyttar in

Juryns motivering:

”En intelligent socialt uppbyggd idé som på ett lustfyllt och medryckande sätt driver kampanjen framåt och involverar såväl besökare och centret som hyresgästerna. Genom kampanjen tar man ett stort kliv mot positionen ”händelsernas centrum”.

  • Best Innovation 2018 – CentrumAkademin

Juryns motivering:

”Detta är ett spännande projekt med innovation utanför den traditionella ramarna. Omfattningen är bred och syftar främst till att bidra till ett bättre samhälle med bättre hälsa och ökad trygghet och handlar inte lika mycket om köpcentret och dess besökare i sig. Upplägget som sådant har öppnat upp för nya möjligheter för handlarna som enkelt har kunnat rekrytera praktikanter vilket samtidigt öppnat upp för nya arbetstillfällen inom de mer utsatta samhällsgrupperna. En eloge för att man i detta fall vidgat ramarna för den kreativa kraftens verkan. Ett utmärkt exempel på vilket ansvar en fastighetsägare och ett köpcentrum kan ta för att även bidra till ett bättre samhälle och plats där människor vistas.”

 

 

Läs mer om tävlingen HÄR!